Muunna Skillikortit tarinamuotoon

11.12.2017

Skillilataamon Skillikorttien avulla on hauska kehittää liikkumaan innostavia tarinoita. Kirjoittakaa yhdessä tarina ja kuvittakaa se liikkein!

Alla muutama esimerkki Skillikorttien pohjalta kehitetyistä tarinoista:

RETKI MARJAMETSÄÄN

Karhuperhe päätti lähteä retkelle metsän siimekseen (Skillikortti 67, nelinkontin). Polulle oli edellisyönä riehuneen myrskyn aikana kaatunut puita, joiden alta karhuperheen oli ryömittävä jatkaakseen matkaansa (Skillikortti 44, ryömintä). Vastaan tullut kettu yllätti karhuperheen, ja lähti seuraamaan seuruetta (Skillikortti 110, varjostaja). Karhuperhe pelästyi ketun aikomuksia, ja heitteli kettua kävyillä (Skillikortti 133, uppis). Kettu ei sinkoilevista kävyistä piitannut, ja karhuperhe pakeni kiipeämällä puuhun (Skillikortti 169, puuhun turvaan). Kettu lähti jatkamaan matkaansa, ja karhuperhe tanssi iloisena sadetanssia (Skillikortti 172, tanssien sademetsässä).

OPERAATIO PIKACHUN PELASTUS

Ilkeä avaruusolio Hannu oli ryöstänyt Pikachun Öhky-planeetalle. Meidän piti lähteä pelastamaan Pikachu (lähtölaukauksena skillikortti 29, X-hyppy). Hyppäsimme korkeammalle ja korkeammalle, kunnes saavuimme Öhky-planeetalle. Laskeuduimme sulavasti pyörien planeetan pinnalle (skillikortti 82, karuselli istuen). Tyrmäsimme ilkeän Hannu-avaruusolion pamahtavilla megakiekoilla (skillikortti 126, frisbeen rystyheitto). Nostimme Pikachun pystyyn (skillikortti 84, kellahtanut koppakuoriainen) ja lähdimme matalaa yhdyskäytävää pitkin (skillikortti 47, ryömintätunneli) kohti omaa avaruusalusta ja omaa kotiplaneettaa. Pikachu on pelastettu, eläköön!

TARU SORMUSTEN HERRASTA

Frodo lähtee viemään sormusta tuhottavaksi vuorelle. Häntä vastaan tulee klonkku (skillikortti 160, jänöhyppy). Jonkin matkaa kuljettuaan hän kohtaa mustia ratsastajia, joita Frodo väistelee (skillikortti 101, esteen väistö) henkensä kaupalla sormusta suojellen. Seuraavaksi edessä on pimeä luola, jossa matkamiehen on tarkoitus levähtää hetkinen. Luola kuuluu kuitenkin suurille hämähäkeille, joita Frodo laukkaa karkuun (skillikortti 19, vuoroloikka) minkä jaloistaan pääsee. Karkumatkalla Frodo kierii hämähäkin seitin alta (skillikortti 89, kierintä), mutta seuraava seitti on niin suuri ja mahtava, että se pitää ylittää kiipeämällä (skillikortti 45, kiipeily). Matka on ollut pitkä ja täynnä vaaroja, mutta nyt on aika kiivetä vuoren huipulle (skillikortti 11, ylämäki-alamäki) ja heittää sormus ikuiseen tuleen (skillikortti 123, työntöheitto)!

Etsi inspiraatiota tarinoille Skillilataamo.fi !